Η ιστορία ενός Έλληνα που ήρθε να κάνει καριέρα στο Χόλιγουντ

Η ιστορία ενός Έλληνα που ήρθε να κάνει καριέρα στο Χόλιγουντ

Ο Αλέξανδρος Λεονταρίτης με φόντο το Hollywood Sign

Μία ημέρα λάβαμε ένα μήνυμα από τον Αλέξανδρο Λεονταρίτη ο οποίος ήρθε από την Ελλάδα στο Χόλιγουντ αποφασισμένος να κολυμπήσει κατευθείαν στα βαθιά, χωρίς προηγουμένως να έχει κάνει κάτι στην Ελλάδα. Η περίπτωσή του είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα καθώς αντικατοπτρίζει τα όνειρα, τις δυσκολίες και τις ανησυχίες όλων αυτών που συχνά θέλουν να ξεκινήσουν από την Ελλάδα και να κάνουν καριέρα στην πρωτεύουσα της βιομηχανίας του θεάματος. Διάσημοι, και άγνωστοι, όλοι εδώ γίνονται ένα καθώς συνοστίζονται στις ίδιες οντισιόν και αντιμετοπίζουν τον ίδιο τεράστιο ανταγωνισμό. Είναι πολλοί αυτοί που έρχονται για “διεθνή” καριέρα και έπειτα από ένα-δύο μήνες γυρνούν στην ασφάλεια της Ελλάδας γιατί δεν άντεξαν το να μην είναι “φίρμες” και να μην έχουν τα προνόμια που έχουν στην πατρίδα. “Χρειάζεται υπομονή, θα πάς σε 150 οντισιόν και δεν θα σε πάρουν σε καμία, μπορεί όμως την 151η  φορά να είναι η τυχερή σου και γι’ αυτό αυτοί που δεν απελπίζονται πάνε μπροστά”, μου είχε πει ο πρόεδρος τις 20th Century Fox Τζιμ Γιανόπουλος σε μία συνέντευξη. Και αυτό μου θυμίζει την περίπτωση του Αλέξανδρου, του νεαρού ηθοποιού, σκηνοθέτη και σεναριογράφου που δεν το βάζει κάτω και πηγαινοέρχεται μεταξύ Ελλάδας και Χόλιγουντ περιμένοντας αυτή την τυχερή ημέρα. Αντί να του κάνουμε εμείς τις ερωτήσεις του ζητήσαμε να μας περιγράψει τον εαυτό του και να μας διηγηθεί τις καλές, κακές και δύσκολες στιγμές ενός πρωτάρη στο Χόλιγουντ.

Oι πρώτες μου σπουδές ήταν στο Deree από το οποίο απέκτησα Bachelor στην κοινωνιολογία και μετά στο New York College που πήρα Certificate in Film and Television Studies. Δουλεύοντας για ένα μικρό διάστημα σαν δημοσιογράφος το 2000 στο περιοδικό ΣΙΝΕΜΑ και την εφημερίδα Απογευματινή, πήρα μία μικρή γεύση από το χώρο του κινηματογράφου ασχολούμενος με τις νέες ελληνικές ταινίες και με συνεντεύξεις από ανθρώπους του καλλιτεχνικού χώρου.

Στη διάρκεια των σπουδών μου στο New York College ασχολήθηκα με την πρακτική πλευρά του κινηματογράφου κάνοντας τις πρώτες μου ταινίες μικρού μήκους και δουλεύοντας σαν βοηθός σκηνοθέτη και μοντέρ σε θεατρικές παραστάσεις και την τηλεόραση στον τομέα των ειδήσεων και σε εκπομπές. Έχοντας γυρίσει σαν σκηνοθέτης πέντε ταινίες μικρού μήκους(η τελευταία με τίτλο 10 Λεπτά κέρδισε Κρατικό Βραβείο Ποιότητας στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης), αποφάσισα να κάνω το όνειρο μου πραγματικότητα και να δοκιμάσω την τύχη μου στο εξωτερικό.

Η πρώτη μου επαφή με την Αμερική ήταν το καλοκαίρι του 2007.Πήγα στο Λος Άντζελες για σπουδές στο UCLA από το οποίο απέκτησα Certificate στον τομέα της παραγωγής. Οι γνώσεις που αποκόμισα με βοήθησαν να καταλάβω καλύτερα το αμερικάνικο σύστημα από ανθρώπους που δουλεύουν στη βιομηχανία του Χόλυγουντ. Ήταν μία αρκετά πρωτόγνωρη εμπειρία για μένα καθώς στην αρχή δεν ήξερα κανέναν και με ένα περιορισμένο budget ήθελα να κάνω το καλύτερο δυνατό στο σύντομο χρονικό διάστημα της διαμονής μου. Αφού τελείωσα το Certificate Program μετά από δύο μήνες, άρχισα να πηγαίνω σε συνενετεύξεις για Internships στις εταιρείες παραγωγής(δουλειές που ξεκινάς ως εκπαιδευόμενος και εγαζόμενος αφιλοκερδώς).

Ο ανταγωνισμός που υπάρχει είναι αρκετά μεγάλος καθώς όπως είναι γνωστό οι περισσότεροι που πηγαίνουνε στο Λος Άντζελες θέλουνε να γίνουνε σκηνοθέτες ή ηθοποιοί. Δεν είδα να γίνεται τίποτα στην αρχή καθώς όλοι μου λέγανε ότι θα με πάρουνε τηλέφωνο και κανείς δεν έπαιρνε. Ξαφνικά με θέλουνε για Internship δύο εταιρείες παραγωγής! Τις μισές μέρες της εβδομάδας δούλευα στην LB Productions, την εταιρεία του Lawrence Bender που είναι πιο γνωστός ως παραγωγός για τις ταινίες του Ταραντίνο και τις άλλες μισές στην Kadokawa Pistures, παράρτημα μίας γνωστής Ιαπωνέζικης εταιρείας που έχει ανοίξει στο Λος Άντζελες και αναλαμβάνει ριμέικ για ταινίες τρόμου(Grudge, One Missed Call κ.α.). Η εμπειρία ήταν πολύ σημαντική καθώς ασχολήθηκα για πρώτη φορά με το κομμάτι του development των ταινιών. Παρακολουθούσα meetings, απαντούσα τηλέφωνα, έκανα script readings και έτρεχα σε διάφορες δουλειές που με στέλνανε οι executives. Κατάφερα να μάθω καλύτερα με ποια κριτήρια επιλέγονται τα σενάρια και πως κλείνουνε οι εταιρείες τις δουλειές με τα διάφορα projects που αναλαμβάνουνε.

Ο Αλέξανδρος κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων του "Where are you Sophia?

Μετά από ένα μήνα περίπου εκπαίδευσης στις εταιρείες και έχοντας μειωθεί αρκετά το budget που διέθετα, πήρα την απόφαση να γυρίσω Ελλάδα. Πριν φύγω όμως γύρισα την τελευταία μου ταινία μικρού μήκους με τίτλο Hollywood Dreams. Έχοντας πάρει μία κάμερα mini dv με καλή ανάλυση από την Ελλάδα, νοίκιασα τον υπόλοιπο εξοπλισμό σε πιο χαμηλή τιμή από ένα συμφοιτητή μου από το UCLA και μάζεψα ηθοποιούς και όσους ανθρώπους είχα γνωρίσει που ενδιαφερόντουσαν να παίξουνε. Η ταινία γυρίστηκε guerilla style καθώς δεν είχα τα χρήματα για να εξασφαλίσω ούτε τις άδειες και παραλίγο να μας σταματήσει μία φορά η αστυνομία. Το θέμα, ολίγον αυτοβιογραφικό, παρουσιάζει τις κωμικές ιστορίες ενός ηθοποιού που πάει στο Χόλλυγουντ και προσπαθεί να κάνει καριέρα.Τώρα κατάφερα να τη μοντάρω μετά από ενάμιση χρόνο σχεδόν και ετοιμάζομαι να τη στείλω στα φεστιβάλ.
Έχοντας κάτσει τέσσερις μήνες στην Αμερική, επιστρέφω στην Ελλάδα και ξεκινάω να δουλεύω σαν βοηθός σκηνοθέτη στη διαφήμιση και μετά βοηθός παραγωγής στον κινηματογράφο.

Άρχισα πάλι να μαζεύω χρήματα για να ξαναγυρίσω στο Λος Άντζελες. Τη δεύτερη φορά που πήγα, πέρισυ τον Ιούνιο, κάθησα 8 μήνες. Στην αρχή δούλεψα σαν βοηθός σκηνοθέτη στην ταινία μεγάλου μήκους της Λάουρας Νέρι με τίτλο “Kill the Habit”. Ήταν μία πολύ χρήσιμη εμπειρία καθώς είχα την ευκαιρία να δω με ποιο τρόπο γυρίζονται οι αμερικάνικες ταινίες σε σχέση με τις ελληνικές. Συνήθως οι αμερικάνικες ταινίες έχουν πιο μεγάλο budget, με εξειδικευμένους ανθρώπους και πιο μεθοδική οργάνωση. Στη συνέχεια δούλεψα λίγο σαν ηθοποιός σε μικρούς ρόλους και σαν κομπάρσος σε μία σειρά που λέγεται «The Starter Wife». Το Νοέμβριο ήμουνα διευθυντής παραγωγής στο θρίλερ «Where Are you Sophia» του Ινδού Nagendra Karri που γυρίστηκε στη νέα Υόρκη. Η συνεργασία πήγε πολύ καλά καθώς ήτανε και μία πρόκληση για μένα που δούλεψα για πρώτη φορά σε αυτό το πόστο. Πριν από λίγες μέρες η ταινία έκανε πρεμιέρα στο Tribecca Film Festival, το γνωστό φεστιβάλ του Ντε Νίρο και τώρα θα παιχτεί στις Κάννες.
Αυτό το διάστημα είμαι στην Ελλάδα και ετοιμάζω να κάνω την πρώτη μου ταινία μεγάλου μήκους.

NO COMMENTS

Leave a Reply