Πωλ Καραφώτης: Η πηγή έμπνευσης του Μπραντ Πητ

Πωλ Καραφώτης: Η πηγή έμπνευσης του Μπραντ Πητ

Γενήθηκε και μεγάλωσε στη Μασαχουσέτη αλλά έχει ελληνικές ρίζες. Έχει παίξει μία μεγάλη γκάμα ρόλων καθώς επίσης έχει συμμετάσχει σε σημαντικές ταινίες όπως το Fight Club. Ο Πωλ Καραφώτης ξεχωρίζει όχι μόνο γιατί κέρδισε το βραβείο του καλύτερου ηθοποιού στο Beverly Hills Film Festival το 2007, αλλά και για το προσωπικό του στυλ που έχει σαν ηθοποιός και το χαρακτήρα του. Είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε μαζί του σε μία αποκλειστική συνέντευξη που μας έδωσε για το Greek Hollywood Reporter. Μάθαμε επίσης το λόγο για τον οποίο ο ίδιος παραμένει ακόμα ο άνθρωπος που επηρέασε και έδωσε έμπνευση στον Μπραντ Πητ.

Πείτε μας πως αποφασίσαστε να γίνετε ηθοποιός.
Ξεκίνησα να υποδύομαι ρόλους από πολύ μικρή ηλικία. Οι Beatles ήταν η πρώτη μου μεγάλη επιρροή. Αφού τους είχα δει στο σόου του Ed Sullivan, ξεκίνησα με κάποιους φίλους μου να τους υποδύομαι στο γκαράζ του πατέρα μου και κόβαμε εισητήρια για τον κόσμο που ερχόταν να μας δει. Το κορίτσια της γειτονιάς μας έβλεπαν και με φωνές κουνούσαν το κεφάλι τους στο ρυθμό της μουσικής ενώ τους υποδυόμασταν. Εκεί που τα πράγματα πήραν μία σοβαρότερη τροπή ήταν όταν στο λύκειο με επιλέξανε σε μία σχολική παράσταση,ύστερα από ένα κάστινγκ που προηγήθηκε, στον πρωταγωνιστικό ρόλο του «Κάποιοι το προτιμούν καυτό», (τον ανάλογο ρόλο που είχε παίξει ο αείμνηστος Τόνι Κέρτις). Ήταν μία πολύ διασκεδαστική εμπειρία και μετά από αυτό μου προτείνανε και άλλο ρόλο να παίξω. Τότε άρχισα να πιστεύω ότι μπορούσα να το κάνω αυτό επάγγελμα μου. Μου είπανε ότι έχω ταλέντο και ότι είχα ωραία χαρακτηριστικά καθώς και ότι θα έπρεπε να πάω στη Νέα Υόρκη να προσπαθήσω να ασχοληθώ με την υποκριτική. Και έτσι έκανα. Πήγα στη Νέα Υόρκη για ένα Σαββατοκύριακο και κατέληξα να υπογράψω στα HB Studios βρίσκοντας έτσι την πρώτη μου δουλειά. Ήξερα μία ελληνική οικογένεια που έμενε στη Νέα Υόρκη. Ήταν η οικογένεια Chakalis. Τους χτύπησα μία μέρα την πόρτα και τους ρώτησα εάν μπορούσα να τους πληρώσω το νοίκι και να κοιμηθώ στο πάτωμα ενώ παράλληλα θα πήγαινα καθημερινά στο Μανχάταν για να σπουδάσω και να δουλέψω. Αυτοί είπανε τη μαγική λέξη «Ναι» και για αυτό τους είμαι ευγνώμων.

Ποιες ήταν μερικές από τις δυσκολίες που είχατε να αντιμετωπίσετε στα ξεκινήματα της καριέρας σας;
Το να προσπαθήσω να βρω έναν καλό ατζέντη, ήταν μόνο η αρχή. Μετά υπήρχε το εξής πρόβλημα. Αν έβρισκες δουλειά, τότε θα έβρισκες και έναν ατζέντη. Πως θα έβρισκες όμως δουλειά χωρίς να έχεις ατζέντη; Αυτοί που έχουν περάσει από τη θέση μου, καταλαβαίνουν τι εννοώ. Είχα κάνει όλα τα πράγματα που υποτίθεται ότι πρέπει να κάνει ένας ηθοποιός στο ξεκίνημα του. Γυρνούσα στη Νέα Υόρκη με φωτογραφίες μου και βιογραφικά και χτύπησα ένα εκατομμύριο πόρτες και συζήτησα με κάθε έναν από τους ρεσεψιονίστες. Προσπάθησα να χρησιμοποιήσω τη γοητεία μου για να με γνωρίσει κόσμος, μέχρι που μου άνοιξαν τις πόρτες τους οι πρώτοι μου ατζέντηδες για διαφημιστικά Jacobson/Wilder. Για καλή μου τύχη μένανε στο ίδιο κτίριο που έμενα και εγώ στον 107 Δρόμο και Broadway. Με κάλεσαν για δείπνο ένα βράδυ και από εκεί και μετά μου είπανε να κρατήσουμε επαφή. Στη συνέχεια με υπογράψανε με την εταιρεία τους για ένα τριετές συμβόλαιο.Ήταν οι πιο γνωστοί στο χώρο εκείνην την περίοδο. Είχανε αναλάβει και τον Τραβόλτα. Εγώ ήμουνα μία παρόμοια περίπτωση. Νέος και πολύ ενεργητικός.

Πως ήταν η εμπειρία σας όταν παίξατε στην ταινία Fight Club και η συνεργασία σας με τον David Fincher και τον Brad Pitt;
Είχα δουλέψει για τον David Fincher αρκετές φορές πριν όταν ξεκινούσε την καριέρα του σαν νέος κινηματογραφιστής. Είχα κάνει μερικά μουσικά βίντεο (όπως το OUTFIELD’S ” NO SURRENDER) και αρκετά διαφημιστικά για αυτόν. Ο Βrad είναι ένας υπέροχος και πολύ γεναιόδωρος τύπος. Θα σας πω μία ιστορία που μου είχε πει όταν είχαμε παίξει μαζί ένα διαφημιστικό για τη Heineken πριν από μερικά χρόνια. Μου είπε ότι όταν ήρθε στο Λος Άντζελες και ήτανε στα ξεκινήματα της καριέρας του, είχε πάει σε μία οντισιόν για ένα διαφημιστικό και ήμουνα και εγώ εκεί. Θυμάται ότι πηγαινοερχόμουνα στο δωμάτιο μιλώντας σε ανθρώπους και πείραζα παράλληλα έναν τύπο που φορούσε make up καθώς μιλούσα επίσης στον καθένα για διαφορετικά πράγματα. Με παρακολούθησε τότε και είπε μέσα του «Θέλω να γίνω σαν και αυτόν». Είπα εγώ μετά στον Μπραντ, «Λοιπόν, χαίρομαι που αυτό που έκανα λειτούργησε για σένα». Δεν είχε κανένα λόγο να μου πει μία ιστορία σαν και αυτή χωρίς λόγο καθώς είναι πολύ σίγουρος για το ποιος είναι και επίσης είναι αρκετά ισχυρός στο κομμάτι του εγωισμού του για να παραδεχτεί κάτι έτσι απλά».

Επίσης παίξατε μαζί με τον Τομ Κρουζ στο ξεκίνημα της καριέρας σας στην ταινία «All the Right Moves». Μιλήστε μας για αυτήν τη συνεργασία.
Αυτή ήταν η πρώτη ταινία στην οποία έπαιξα που πίστεψα ότι πραγματικά επρόκειτο για μία αληθινή χολιγουντιανή ταινία. Οι αναμνήσεις μου είναι ακόμα καθαρές από αυτήν την ταινία. Ειδικά όταν ο πατέρας μου και ο αδερφός μου ήρθαν να με επισκεφτούν όταν γυρνούσαμε στο Johnstown PA. Ο πατέρας μου είχε και μία συνήθεια. Ανακατευότανε σε πολλά παιχνίδια με χαρτιά με ηθοποιούς και απέκτησε φιλικές σχέσεις με τον Κρις Πεν και τον Ντένις Κουέηντ. Το διασκέδαζε πραγματικά. Ο Τομ ήταν ένας πραγματικά αφοσιωμένος και σκληρά εργαζόμενος νέος ηθοποιός εκείνο το διάστημα. Μπορούσες να το καταλάβεις από τότε ότι θα κατάφερνε να γίνει γνωστός.

Εκτός από την υποκριτική, έχετε επίσης σκηνοθετήσει και κάνει παραγωγές σε ταινίες. Πείτε μας ποια δουλειά προτιμάτε και για ποιο λόγο.
Με την υποκριτική μία από τις πιο σημαντικές δουλειές που έχεις να κάνεις είναι να θυμάσαι τις ατάκες σου. Να μην σκοντάφτεις σε λάθος πράγματα και να λες την αλήθεια. Στα ξεκινήματα μου είχα πάρει τον εαυτό μου πολύ στα σοβαρά. Όταν είχα παίξει έναν βιολίστα σε μία ταινία που είχα κάνει με τη Ντέμι Μουρ με τον τίτλο «Choices», πραγματικά είχα μάθει πως να παίζω αυτό το όργανο. Είμαι αριστερόχειρας και είχα μάθει πως να παίζω το βιολί με το δεξί γιατί πίστευα ότι ο χαρακτήρας έπρεπε να είναι δεξιόχειρας. Έκανα μία άλλη ταινία μετά που λεγόταν Headn For Broadway όπου εκεί έπαιζα έναν χορευτή. Ξόδευα όλη μέρα κάθε μέρα όταν δεν είχα γυρίσματα σε μαθήματα χορού. Ζούσα και πέθαινα για κάθε ρόλο μου. Μετά από λίγο επέστρεψα στα βασικά. Πράγμα που είχε πει ο Τζέημς Κάγκνεη «Αυτό που έχεις να κάνεις πάνω κάτω είναι να μπορείς να θυμάσαι τις ατάκες σου. Να μην σκοντάφτεις πάνω σε λάθος πράγματα και να λες την αλήθεια», Η σκηνοθεσία είναι υπέροχη γιατί εσύ είσαι το αφεντικό και έχεις την ευκαιρία να μαζέψεις όλα τα στοιχεία μαζί και να δεις το όραμα σου να πραγματοποιείται μέχρι το τέλος. Είναι μία φανταστική διαδικασία. Μία διαδικασία στην οποία ελπίζω να μπαίνω πιο συχνά. Όταν γύριζα την ταινία μου CLUB SODA ήμουνα απολύτως συνεπαρμένος από τη διαδικασία. Το γράψιμο είναι μία μοναχική διαδικασία η οποία μπορεί επίσης μπορεί επίσης να σε γεμίζει πάρα πολύ, ειδικά όταν γράφεις τη λέξη «τέλος». Γράφω αρκετά και αυτό μου παίρνει αρκετή ενέργεια. Με βοηθάει όμως επίσης να παραμείνω δημιουργικός και να βγάλω έξω τον πόνο μου στο σενάριο που θα γράψω.

Έχετε παίξει σε πολλά πετυχημένα τηλεοπτικά σίριαλ. Πόσο διαφορετικό είναι να παίζεις στην τηλεόραση από το να παίζεις σε μία ταινία;
Η τηλεόραση κινείται πολύ γρήγορα ενώ οι ταινίες γυρίζονται πιο αργά. Μόλις τελείωσα να γυρίζω έξι επεισόδια από τη σειρά Damages και δεν το είχα καταλάβει μέχρι που εμφανίστηκα στο σετ την ημέρα που γυρνούσαμε. Στις ταινίες πάντα έχεις χρόνο να κάνεις μία μεγαλύτερη προετοιμασία. Αυτή πιστεύω είναι η μεγαλύτερη διαφορά.

Ποιες είναι οι διαφορές που έχετε παρατηρήσει στην κινηματογραφική βιομηχανία αφότου ξεκίνησε η οικονομική κρίση και πως πιστεύετε ότι έχει επηρεαστεί το επάγγελμα του ηθοποιού;
Τα χρήματα κάνουν μεγάλη διαφορά. Δεν πληρώνουν αυτά που συνήθιζαν να πληρώνουν. Έτσι για να μπορέσει να ζήσει κάποιος πρέπει να δουλέψει δύο φορές πιο σκληρά. Ο Τζων Λένον είχε κάποτε: Είναι εύκολο να γίνεις επιτυχημένος. Το μόνο που έχεις να κάνεις, είναι να δουλεύεις 24 ώρες την ημέρα». Και είχε δίκιο.Δεν έχω αρκετό χρόνο για να το κάνω αυτό. Είναι μία δημιουργική δουλειά στην οποία κάνουν τους υπολογισμούς στην τελική οι λογιστές που ορίζουν τα νούμερα. Το καλύτερο είναι όταν και οι δύο μεριές μπορούν να συνεργαστούν. Έτσι και αλλιώς είναι μία δουλειά όπου απαιτεί συνεργασία. Καμία άλλη δουλειά δεν είναι ακριβώς έτσι σαν και αυτή.

Πείτε μας για τη σχέση σας με την Ελλάδα. Μιλάτε καθόλου Ελληνικά;
Δεν μιλάω πολλά ελληνικά.Πότε τα θυμάμαι και πότε τα ξεχνάω. Έχω το γιο μου 3 χρονών ο οποίος μετράει από το ένα ως το δέκα στα ελληνικά και μιλάει μερικές λέξεις. Σύντομα θα πάει σε ελληνικό σχολείο. Νιώθω πολύ περήφανος που είμαι ελληνοαμερικάνος. Εύχομαι να είχα περάσει περισσότερο χρόνο σε ελληνικό σχολείο. Δεν έμαθα πολλά πράγματα τότε γιατί ονειρευόμουνα άλλα πράγματα. Έχω έρθει στην Ελλάδα και έχω περάσει ένα μήνα εκεί. Είχα πάει με τη μητέρα μου όταν πέθανε ο πατέρας μου. Έχω πολλά ξαδέρφια από την Κρήτη μέχρι την Αθήνα και θέλω να ξαναέρθω και να δουλέψω εκεί και να μάθω καλύτερα τη γλώσσα. Όσο καιρό ήμουνα στην Ελλάδα είχα αρχίσει να μαθαίνω πράγματα. Η μνήμη μου επανερχόταν από πράγματα που είχα μάθει όταν ήμουνα μόλις ακόμα παιδί.Έτσι αν υπάρχουνε παραγωγοί που θέλουνε να προσλάβουνε έναν ελληνοαμερικάνο, σας παρακαλώ κάντε το. Θεωρώ ότι η Ελλάδα είναι γεμάτη με γενναιόδωρους και έξυπνους ανθρώπους. Όπως η μητέρα μου είναι πολύ περιποιητική και ξέρει πολλά πράγματα, είμαι έτοιμος να πάω πίσω στην Ελλάδα Θα ήθελα πολύ να δουλέψω εκεί για κάποιο μεγάλο διάστημα.Είναι ένα όνειρο για μένα αυτό. Να δουλέψω στην Ελλάδα. Θα το θεωρούσα κάτι πολύ σημαντικό.

Πείτε μας για τα χόμπι σας και για πράγματα με τα οποία σας αρέσει να ασχολείστε στον ελεύθερο σας χρόνο.
Έγραψα ένα παιδικό βιβλίο που λέγεται Charlie Bubbles. Πρόκειται για ένα αγόρι που κάνει φούσκες με τσίχλες και ξεκινάει κάποιες περιπέτειες. Επίσης δουλεύω αυτήν την περίοδο σε ένα σενάριο μαζί με τον κωμικό David Brenner. Ξοδεύω αρκετό χρόνο στο γιο μου. Παίζουμε μαζί μουσική. Αυτός μπορεί ήδη να παίξει τα ντραμς και ήδη έχει αρχίσει να πατάει πλήκτρα στο πιάνο και να παίζει με τις χορδές της κιθάρας. Θα μου άρεσε να τον πάω στα μπουζούκια. Γράφω μουσική σαν χόμπι και έχω καταφέρει να γράψω τραγούδια και για δικά μου projects. Έχω γράψει πέντε τραγούδια για την ταινία μου Club Soda.

Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;
Να δουλεύω, να τρώω, να πίνω και το πιο σημαντικό να αγαπάω. Γεια σου!! (η τελευταία λέξη ειπώθηκε στα ελληνικά)

NO COMMENTS

Leave a Reply